S.E.O is een acroniem voor
zoekmachineoptimalisatie of
zoekmachine optimizer,
het inhuren van een SEO-specialist heeft
het potentieel om uw site teverbeteren en tijd te besparen.
Zou u ook het risico lopen om uw site en
reputatie te schaden als u iemand inhuurtdie u
slechte advies geeft of slechte
praktijken aanbeveelt?
Hier is een algemene set van aanbevelingen
om in gedachten te houden bij hetinhuren van een SEO-specialist.
Ten eerste, voer een interview met uw
potentiële SEO consultant, een goede SEOspecialist richt zich niet alleen op de
zoekmachine ranking waar u verschijnt,maar eerder op hoe ze uw bedrijf kunnen
helpen door de manier waaropu verschijnt te verbeteren.
Goede SEO consultants hebben de neiging om
vragen te stellen zoals wat uw zakelijkecontent of service uniek en dus waardevol
maakt voor klanten? Hoe ziet uw gewoneklant eruit? Hoe vinden ze op dit moment
uw website? Hoe verdient uw bedrijf geld?En hoe kan het zoeken daarbij helpen?
Welke andere kanalen gebruikt u? Gebruiktu offline reclame? Hoe zit het met sociale
netwerken? Wie zijn uw concurrenten? Watdoen ze goed online? En mogelijk offline?
Als de expert niet geïnteresseerd lijkt inhet leren over uw bedrijf vanuit een
holistisch standpunt, overweeg danhet vinden van een andere expert.
Het is moeilijk om goed te optimaliseren
zonder kennis te hebben van dedoelstellingen van een bedrijf, hun
klanten en andere bestaandemarketinginspanningen.
Wees op je hoede voor een expert die
onrealistische garanties geeft om alseerste op Google te worden gerangschikt.
Niemand kan dat garanderen.
En vaak proberen degenen die dat wel tegaranderen door zich in te laten met
praktijken die in strijd zijn met dewebmasterrichtlijnen van Google, zoals het
creëren van onnatuurlijkelink- en deuropeningssites.
Dit kan ertoe leiden dat uw pagina's ofwebsite permanent worden verwijderd uit de
resultaten van Google als er sprake isvan bijzonder sterke overtredingen.
De tweede stap bij het inhuren van een SEOis het controleren van referenties die u
wilt controleren bij eerdere klanten enhet bevestigen dat de SEO-expert in staat
was om nuttige begeleiding te bieden eneffectief samen te werken met hun teams.
U wilt er zeker van zijn dat hun
resultaten duurzaamzijn en niet tijdelijk.
Een goede expert zal SEO helpen een
onderdeel van uw algemenebedrijfsvoering te worden.
Ze moeten gericht zijn op de lange termijnplannen en het helpen van uw merk.
Stap drie is het aanvragen vaneen technische en zoekaudit.
Als u uw SEO-kandidaat vertrouwt, geef hemof haar dan een beperkte weergave, niet
volledig, of schrijf hem of haar toegangtot de gegevens van uw Google-zoekconsole
of analytische gegevens voordat hij of zijdaadwerkelijk iets op uw website wijzigt.
Laat ze een technische en zoekaudituitvoeren om u een geprioriteerde lijst te
geven van wat ze denken dat erverbeterd moet worden voor SEO.
In de audit moet de SEO-deskundige
prioriteiten stellen enverbeteringen voorstellen.
Deze suggesties moeten gebaseerd zijn opgegevens over uw site, moeten goed van
toepassing zijn op uw online aanwezigheiden moeten onnatuurlijke praktijken
vermijden die in strijd kunnen zijn metde webmasterrichtlijnen van Google.
De suggesties die u moet zoeken zijn
idealiter gericht op technieken enstrategieën die zich richten op een
menselijk publiek in plaatsvan op een zoekmachine.
De audit moet ook een schatting maken van
de totale investering en depositieve zakelijke gevolgen.
Na interviews, referentiecontroles en
technische audits moet u klaar zijn omuw potentiële SEO-experts te evalueren.
Een goede SEO-deskundige geeft voorrangaan ideeën die uw bedrijf zullen
verbeteren met behulp van deminste hoeveelheid middelen.
Zij zullen ook verbeteringen voorstellendie in het begin misschien meer tijd
vergen, maar die de groei opde lange termijn bevorderen.
Ze moeten zich voelen als iemand waar je
mee kunt werken en experimenteren, waar jevan kunt leren en die je kan helpen om een
weg vooruit te vindenvoor jou en je bedrijf.
Als u eenmaal bent aangenomen, werk danmet hen samen om doelen en cijfers af te
spreken en hoe u de resultatenvan tevoren kunt volgen.
Zodat u weet wat u hier uithaalt.
Bedankt voor het kijken en het bekijkenvan onze bronnen bij Geocode Webmasters.
Vergeet niet om u te abonneren op hetGoogle Webmasters kanaal en tik op het
belletje om meldingen te ontvangenzodat u geen toekomstige video's mist.
Tot ziens.