Link Tactics van Almar Online
Het verkrijgen van backlinks is en blijft voorlopig nog één van de belangrijkste componenten van SEO. Google maakt gebruik van backlinks om de populariteit te beoordelen, de kwaliteit te bepalen en te beslissen wat er in het zoekalgoritme moet worden gerangschikt. Het is al zo sinds het begin van Google en het blijft vandaag nog steeds. De waarheid is echter dat niet alle backlinks hetzelfde zijn.
Almar online helpt je als SEO Bureau met verschillende link strategieen (link-tactics) optimaal rendement te halen uit jou website. In onze visie gaat het echter niet alleen om het vergaren van zoveel mogelijk links, maar zoeken we het juist in het vinden van geschikte partners om je content te promoten. We gaan dus op zoek naar manieren om je content te promoten door samen te werken en meerwaarde te bieden. Het doel is daarmee niet alleen het verkrijgen van een kwalitatieve link, maar ook het bieden van meerwaarde voor de bezoekers van zowel de partij die link plaatst, als de ontvangende partij.
Vandaar dat we hier niet kiezen voor de term Link-Building of Link-Acquisitie, maar juist een stapje verder gaan met link-tactics.
Hierbij kun je denken aan:
- Het zoeken van samenwerkingen met leveranciers om zo meerwaarde te bieden aan je lezer
- Het maken en plaatsen van goede informatieve blogs op branche gerelateerde sites
- Samenwerken met influencers die via hun social media-kanalen en blogs iets meer vertellen over jou diensten of producten
Dit zijn slechts enkele voorbeelden en zo zijn er nog honderden voorbeelden te bedenken.
Met Link-Tactics gaan we eerst met jou als opdrachtgever om tafel om middels een brainstorm de beste tactieken te bedenken. Wij luisteren goed naar jullie ontstaansgeschiedenis, stellen vragen over de producten en diensten, bedrijfsvoering, leveranciers, samenwerkingen, trends, etc. Dit alles om creatieve invalshoeken te bedenken om bestaande of nieuwe content te creeeren en zo middels benadering van ons netwerk te komen tot de beste promotie en linkbuildings tactieken voor jouw site en bedrijf.
Laaghangend SEO Fruit
Uiteraard vergeten we niet het laaghangende fruit. We zullen dus altijd beginnen met het onderzoeken van de links van je concurrenten om te kijken of ze ook links hebben op plekken waar jij ze nog niet hebt.
Ook gaan we op zoek naar het laaghangende fruit en onderzoeken de mogelijkheden van:
- Broken Link Building
- Citations
- Link-Reclamation
- Lokale bedrijfsvermeldingen
- Vermeldingen vanuit je eigen netwerk
Pas investeren als de basis goed staat
Voordat we echter bezig gaan met geavanceerde links tactics zullen we eerst goed gaan inventariseren of je de basis goed op orde hebt. Pas dan levert een investering in Link-Tactics het hoogste resultaat.
Het onderzoek naar je Website Fundament doen op de volgende onderdelen:
- Een grondige SEO-Scan
- Een usability Scan
- Een content-Gap analyse
- Een concurrentie onderzoek
Als dit allemaal in orde is en de site zowel qua structuur, content en snelheid goed in elkaar steekt, levert je investeringen in Link-Tactics het beste resultaat.