Wie kan bedrijven beter adviseren over het inhuren van een SEO dan Google?

Google is de primaire zoekmachine waarvoor SEO's worden geoptimaliseerd (sorry Bing). Zoeken is het meest lucratieve product van Google en Google moet de integriteit van hun zoekresultaten beschermen.

Alle informatie en advies van Google over SEO is altijd welkom!

Op Valentijnsdag toonde Google SEOs wat liefde door een video uit te brengen die advies geeft over het inhuren van een SEO-professional. De video is iets meer dan elf minuten lang en bevat Developer Programs Tech Lead bij Google Maile Ohye .

Ik heb Maile eerder horen spreken en zij is een zeer deskundige en uitstekende presentator.

In dit bericht zal ik mijn belangrijkste take-aways met je delen.

Ik raad aan om de video volledig te bekijken. Maile deelt inzichtelijke adviezen en het is zeker elf minuten van uw tijd waard.

Hier zijn mijn beste take-aways. Genieten!

Key Takeaways

Er is een schat aan goede informatie in de video van Maile, waarvan ik 7 belangrijke afhaalrestaurants heb.

  1. SEO Is not Magic.
  2. SEO-suggesties moeten in overeenstemming zijn met de praktische tips van Google.
  3. Goede SEO betekent een goede gebruikerservaring.
  4. Quality SEO's zullen echt worden geïnvesteerd in uw bedrijf.
  5. Controleer referenties bij het huren van een SEO.
  6. Vraag een technische en onderzoekscontrole aan.
  7. Succesvolle SEO vereist buy-in van u de klant.

Laten we elk van deze afhaalrestaurants afzonderlijk bekijken.

SEO Is not Magic

Maile begon haar advies door het feit dat SEO geen wondermiddel is te versterken. Er zijn geen snelkoppelingen.

Onder verwijzing naar haar ervaring die werkt met zoeken op Google voor meer dan een decennium, legt Maile uit dat er geen magische trucs zijn die een SEO kan bieden om uw site nummer één te maken.

In plaats daarvan kan een SEO alleen uw site helpen rangschikken waar deze moet worden gerangschikt.

"Het is belangrijk op te merken dat het potentieel van een SEO even hoog is als de kwaliteit van uw bedrijf of website."

Dit advies sluit aan bij onze kernopvatting van Page One Power dat uw site alleen de links krijgt die het verdient - uw site, pagina of item moet links waardig zijn .

Maile wees ook op het feit dat het tijd kost voordat goede SEO-praktijken van invloed zijn op de zichtbaarheid van uw site en dat resultaten niet van de ene op de andere dag plaatsvinden.

In de meeste gevallen hebben SEO's vier maanden tot een jaar nodig om uw bedrijf te helpen om eerst verbeteringen door te voeren en vervolgens potentiële voordelen te zien.

Vaak is er een analysefase gevolgd door implementatie. Zelfs na de implementatie treden veranderingen niet onmiddellijk op. U zult nog steeds tijd nodig hebben om de voordelen van die verbeteringen te zien.

SEO-suggesties moeten in overeenstemming zijn met de praktische tips van Google

Maile's sterkste advies voor het werken met een SEO is om te verzoeken dat ze aanbevelingen en suggesties met advies rechtstreeks van Google bevestigen.

U dient te vragen om bevestiging die zowel de SEO-beschrijving van het probleem dat moet worden verbeterd ondersteunt, als de aanpak die zij voorschrijven om deze taak te volbrengen.

Als u om verificatie vraagt, voorkomt u dat u een SEO inhuurt die nutteloze of giftige suggesties biedt, zoals het toevoegen van zoekwoorden aan metatags of het kopen van links. Het kopen van links komt overeen met de houding die Google altijd heeft gehad bij het kopen van links en koppelingsschema's .

Zoals Maile opmerkt, beïnvloeden links de PageRank (organische zoekzichtbaarheid). Het beveiligen van links moet onderdeel zijn van een SEO-baan, maar het kopen van manipulatieve links is nooit een goede strategie.

U moet nooit in strijd zijn met de webmasterrichtlijnen van Google of een SEO inhuren die aanbevelingen doet tegen de richtlijnen.

Goede SEO betekent een goede gebruikerservaring

Een vuistregel is dat goede SEO doorgaans betekent een goede ervaring bieden voor uw online klanten, aldus Maile.

"Dingen als het hebben van een mobielvriendelijke website, goede navigatie en het opbouwen van een geweldig merk."

Voor gevestigde merken en websites raadt Maile aan uw infrastructuur bij te werken om flexibeler te worden en in de toekomst sneller in staat om functies te implementeren.

Quality SEO's zullen echt worden geïnvesteerd in uw bedrijf

Maile raadt u aan om uw inhuurproces te beginnen met een tweerichtingsgesprek, om te controleren of de SEO oprecht geïnteresseerd is in u en uw bedrijf.

"Een goede SEO is niet alleen gericht op het rangschikken van zoekmachines, maar ook op manieren om uw bedrijf te helpen."

Quality SEO's zullen vragen stellen over wat uw bedrijf uniek en waardevol maakt voor klanten, aldus Maile.

Een gerenommeerde SEO moet vragen over:

  • Uw klanten.
  • Hoe uw bedrijf geld verdient.
  • Welke andere marketingkanalen u gebruikt.
  • Jouw competitie.

"Als de SEO niet geïnteresseerd lijkt in het leren van uw bedrijf vanuit een holistisch standpunt, kijk dan ergens anders."

Maile legt uit dat het moeilijk is om SEO goed te doen zonder te weten wat de bedrijfsdoelen, klanten en andere bestaande marketinginspanningen zijn. Dit advies klopt trouwens voor linkbuilding, en is iets wat ik hier op Linkarati heb herhaald.

"SEO moet uw bestaande werk aanvullen."

Controleer referenties bij het huren van een SEO

Maile raadt ten sterkste aan om referenties te controleren bij het beoordelen van potentiële SEO's.

 

 

U moet met klanten uit het verleden praten om te weten te komen of zij al dan niet in staat waren om nuttige begeleiding te bieden en effectief met hun teams samen te werken.

"Een goede SEO moet aanvoelen als iemand met wie u kunt werken, van kunt leren, kunt experimenteren en die echt om u en uw bedrijf geeft, niet alleen om uw site de hoogste rang te geven."

Quality SEO's zullen u en uw personeel willen informeren over de werking van zoekmachines, zodat SEO geïntegreerd wordt in uw algemene bedrijfsactiviteiten.

Vraag een technische en onderzoekscontrole aan

Als een potentiële SEO uw eerste controle heeft doorstaan, stelt Maile voor ze verder te testen door ze een technische en search-audit te laten uitvoeren.

Om dit te doen, kunt u hen een beperkte weergave bieden voor uw Google Search Console en Analytics-gegevens. Op deze manier kunnen ze een technische en search-audit uitvoeren zonder dat ze iets op uw website kunnen wijzigen.

Voor grotere bedrijven raadt Maile aan meerdere SEO's aan te werven om deze audits uit te voeren en die informatie te gebruiken om te selecteren met wie u het best kunt werken.

Kwaliteits-SEO's moeten prioriteit geven aan verbeteringen in een gemakkelijk te begrijpen structuur. Het typische formaat, volgens Maile:

  1. Het probleem.
  2. De voorgestelde verbetering.
  3. Een schatting van de totale investering.
  4. Geschatte positieve bedrijfsimpact.
  5. Plan van herhaling en verbetering van de implementatie of hoe te experimenteren en snel te falen als de resultaten niet aan de verwachtingen voldoen.

Bij deugdelijke technische audits moeten de problemen met betrekking tot:

  • Interne koppeling.
  • URL-parameters.
  • Server connectiviteit.
  • Reactie codes.

Ze heeft ook een waarschuwing voor dubbele inhoud.

"Als ze vermelden dat uw site dubbele inhoudsproblemen heeft die moeten worden gecorrigeerd, moet u ervoor zorgen dat ze u de specifieke URL's tonen die met dezelfde vraag concurreren, of dat zij uitleggen dat ze moeten worden opgeruimd voor een lange levensduur groei."

In the search audit, Maile explains that experienced SEOs will break down your search queries into two categories: branded and unbranded terms.

For branded terms, Maile states that a good SEO will ensure your site is providing a great experience that helps customers who know your brand easily find exactly what they need and potentially convert.

For unbranded queries a good SEO will help you better make sense of the online competitive landscape.

“They can tell you things like here are the types of queries where it would make sense for your business to rank, but here’s what your competition has done and why I think they rank where they do.”

Maile outlines some of the general keyword improvement ideas a quality SEO might suggest as:

  1. Updating obsolete content.
  2. Improving internal linking.
  3. Generating buzz.
  4. Learn from the competition.

“A good SEO will try to prioritize what ideas can bring your business the most improvement for the least investment. And what improvements might take more time, but help growth in the long term.”

Successful SEO Requires Buy-in From You the Client

Regardless of the SEO you hire, your company must buy into SEO improvements to be successful.

Om dit te doen, kunt u hen een beperkte weergave bieden voor uw Google Search Console en Analytics-gegevens. Op deze manier kunnen ze een technische en search-audit uitvoeren zonder dat ze iets op uw website kunnen wijzigen.

Voor grotere bedrijven raadt Maile aan meerdere SEO's aan te werven om deze audits uit te voeren en die informatie te gebruiken om te selecteren met wie u het best kunt werken.

Kwaliteits-SEO's moeten prioriteit geven aan verbeteringen in een gemakkelijk te begrijpen structuur. Het typische formaat, volgens Maile:

  1. Het probleem.
  2. De voorgestelde verbetering.
  3. Een schatting van de totale investering.
  4. Geschatte positieve bedrijfsimpact.
  5. Plan van herhaling en verbetering van de implementatie of hoe te experimenteren en snel te falen als de resultaten niet aan de verwachtingen voldoen.

Bij deugdelijke technische audits moeten de problemen met betrekking tot:

  • Interne koppeling.
  • URL-parameters.
  • Server connectiviteit.
  • Reactie codes.

Ze heeft ook een waarschuwing voor dubbele inhoud.

"Als ze vermelden dat uw site dubbele inhoudsproblemen heeft die moeten worden gecorrigeerd, moet u ervoor zorgen dat ze u de specifieke URL's tonen die met dezelfde vraag concurreren, of dat zij uitleggen dat ze moeten worden opgeruimd voor een lange levensduur groei."

In de search-audit legt Maile uit dat ervaren SEO's uw zoekopdrachten opsplitsen in twee categorieën: merk- en merkloze termen.

Voor gemerkte voorwaarden stelt Maile dat een goede SEO ervoor zorgt dat uw site een geweldige ervaring biedt waarmee klanten die uw merk kennen, gemakkelijk kunnen vinden wat ze nodig hebben en mogelijk kunnen omzetten.

Voor merkloze vragen helpt een goede SEO u om het online concurrerende landschap beter te begrijpen.

"Ze kunnen je dingen vertellen, zoals hier het soort vragen waar het zinvol zou zijn voor je bedrijf om te rangschikken, maar hier is wat je concurrentie heeft gedaan en waarom ik denk dat ze rangschikken waar ze zich bevinden."

Maile schetst enkele van de algemene zoekwoordverbeteringsideeën die een kwaliteits-SEO zou kunnen suggereren als:

  1. Het bijwerken van verouderde inhoud.
  2. Verbetering van interne koppeling.
  3. Buzz genereren.
  4. Leer van de concurrentie.

"Een goede SEO zal proberen prioriteiten te stellen voor welke ideeën uw bedrijf de meeste verbetering kan opleveren voor de minste investering. En welke verbeteringen kunnen meer tijd in beslag nemen, maar helpen de groei op de lange termijn. "

Succesvolle SEO vereist buy-in van u de klant

Ongeacht de SEO die u huurt, moet uw bedrijf SEO-verbeteringen kopen om succesvol te zijn.

Maile citeert gesprekken met SEO's en vermeldt:

"Een van de grootste vertragingen voor het verbeteren van een website zijn niet hun aanbevelingen, maar het is de zaak van het bedrijf om zijn ideeën te implementeren. Als u nog niet klaar bent om zich in te zetten voor het maken van SEO-verbeteringen, terwijl een SEO-audit nuttig kan zijn, zorg er dan voor dat uw hele organisatie aan boord is, anders kunnen uw SEO-verbeteringen niet bestaan, ongeacht wie u in dienst neemt. "

En dat omvat de video van Maile over " Hoe een SEO inhuren ". Bedankt aan Maile en Google voor het maken van deze nuttige en inzichtelijke video, die site-eigenaren, bedrijven, SEO's en de grotere online community ten goede komt.

Maile citeert gesprekken met SEO's en vermeldt:

"Een van de grootste vertragingen voor het verbeteren van een website zijn niet hun aanbevelingen, maar het is de zaak van het bedrijf om zijn ideeën te implementeren. Als u nog niet klaar bent om zich in te zetten voor het maken van SEO-verbeteringen, terwijl een SEO-audit nuttig kan zijn, zorg er dan voor dat uw hele organisatie aan boord is, anders kunnen uw SEO-verbeteringen niet bestaan, ongeacht wie u in dienst neemt. "

En dat omvat de video van Maile over " Hoe een SEO inhuren ". Bedankt aan Maile en Google voor het maken van deze nuttige en inzichtelijke video, die site-eigenaren, bedrijven, SEO's en de grotere online community ten goede komt.


© 2019 | Almar Online (Almar Hijlkema) | Roolvinkstraat 2, 8015 AM, Zwolle | KvK: 56011261 | Tel & Whatsapp06-11320921 |  Mail: hu-o4OnG5+rr5-Tp6Orv6OOo6Oo@nospam

empty